Kitap Yaşam

Kitap Yaşam
...

7 Eylül 2008 Pazar

Duma Adası/Stephen King


Adı: Duma Adası
Yazarı: Stephen King
Orjinal Adı ve Dili: İngilizce-Duma Key
Türü: Gerilim-Psikoloji
ISBN: 9752109636
Yayınevi: Altın

Stephen King'in en yeni romanı. King'in en özgün, en iyi, en psikolojik romanı belki de Duma Adası. King'in yaratıcılığının ne kadar büyük ve önemli olduğunu bir kez daha görüyoruz. Duma Adası'nda bir kazada kolunu kaybeden Edgar Freemantle'in içindeki mutsuzluğu, hüznü, öfkeyi bastırabilmek amacıyla Duma Adası'na yerleşmesi, bol bol resim yapması, en sonunda da yaptığı resimlerde geleceği görmesi anlatılıyor. Fakat bu resimler ona, ailesine ve dostlarının başına olmadık felaketlere yol açacaklar. Ustaca oluşturulmuş bir kurgusu, son derece akıcı bir üslubu ve heyecan verici bir temposuyla yılın en iyi kitaplarından birisi.

Kitabın Özeti:

Sevgiye dörtelle sarılma, yaratıcılığın tehlikeleri, hafızanın esrarı, doğaüstünün doğası... Stephen King bizlere büyüleyici olduğu kadar ürkütücü bir roman sunuyor.Kötü talihi Edgar Freemantle'yi inşaat alanında yakalar. Üstüne düşen vinç sağ kolunu koparır, konuşma ve düşünme yetisini hasara uğratır. Mutlu evliliği aniden biter, nekahet dönemi karabasana dönüşür. Edgar kazadan sağ kurtulduğuna pişmandır. "Coğrafi bir değişiklik" yapıp çok uzaklara gitmesini öneren psikiyatrı, "Neyin onu mutlu ettiğini," sorar. "Resim yapmak," yanıtını alır. Edgar, Florida sahilinde Duma Adası'nda ev kiralar. Meksika Körfezi'ndeki muhteşem günbatımı ona resim yapmasını fısıldar. Ve Edgar resim yapmaya başlar. Edgar münzevi yaşamının duvarlarını yıkar, dostlar edinmeye başlar. Kendi yaralarından söz etmekten çekinen ve onunla aynı hamurdan yoğrulmuş Wireman'la kökleri Duma Adası'nın derinliklerine uzanan yaşlı Elizabeth'le tanışır. Harikalar yaratan becerisi onun silahı olur. Elizabeth'in geçmişinden sayfalar açılıp kadının çocukluğundaki hayaletler ortaya çıkınca onarılmaz yıkımlar başlar...

Puan:10/9.2(Gerilim severler için)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu kitabı 2011 de Kadıköy'den almıştım. Kitabı aldım yarısına kadar okudum sıkıldım bıraktım. aradan bir yıl geçti yine okuyayım dedim tekrar başa sardım. yıl 2013 ve ben o kitabı hala bitiremedim. :))

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Esra bende 2011 de aldim yil 2016 bitiremedim bilipmusun:Dddd

Unknown dedi ki...

Esra bende 2011 de aldim yil 2016 bitiremedim bilipmusun:Dddd